بر کیفیت تمرکز کن ...

baffer-logo

آیا استفاده از ضدیخ بتن صحیح است؟

ضدیخ بتن را می‌توان پرحاشیه ترین محصول افزودنی بتن دانست. از این منظر که این محصول را به درستی معرفی نکرده اند و موجب سردرگمی فعالان حوزه ساخت و ساز، و البته سودجویی برخی شده اند.

با ما همراه باشید تا به شما در خصوص استفاده از ضدیخ بتن در شرایط آب و هوایی سرد بگوییم.

 

ضدیخ با کلراید یا بدون کلراید

اصولا ما چیزی به نام ضدیخ با کلراید برای بتن و سیمان نداریم. چرا که کلراید سم مهلکی است برای آرماتور، خود بتن و ملات، و همچنین مصالح دیگر در جوار ملات سیمانی آغشته به کلراید. بنابراین، تحت هیچ شرایطی و با هر عنوانی از ضدیخ حاوی کلراید استفاده ننمایید.

 

بتن ریزی در هوای سرد

آیا می‌توان از ضدیخ پودری برای سیمان کاری استفاده کرد

خیر! ضدیخ پودری همان ضدیخ کلراید سدیم است. یا به طور عامیانه تر، همان نمک تصفیه نشده از شوره زارهاست که آن را در کیسه ها و بسته بندی های شیک می‌ریزند و به شما به عنوان ضدیخ پودری می‌فروشند!!!!

 

پس به طور اکید تاکید می‌کنیم که از این مدل ضدیخ مرسوم شده به هیچ عنوان استفاده ننماید.

 

آیا ضدیخ بتن یا ضدیخ ملات سیمانی در فریزر یخ میزند؟

بارها پیش آماده است که برای بررسی، نمونه محصول ضد یخ بتن بافر را برای برخی از پروژه های ساختمانی ارسال کرده ایم، و بعد از گذشت چند روز با تماس آنها مواجه شدیم که اعلام می‌کردند که نمونه را برای سنجش کیفیت درون فریزر قرار داده اند و محصول یخ زده است….

 

متاسفانه این نگاه اشتباه از همان عدم شناخت ماهیت این محصول نشات می‌گیرد. آنها تصور داشتند که نقطه انجماد این محصول می بایست پایین تر باشد و این موضوع است که موجب یخ نزدن بتن یا ملات می‌شود.

 

پیش از بسط این مطلب، باید این سوال را مطرح کرد که مگر میزان مصرف ضدیخ در بتن چقدر است که با پایین آوردن نقطه انجماد، از یخ زدگی جلوگیری کرد؟

 

برای اینکه از مکانیزم صحیح محصول ضدیخ در بتن آشنا شوید، لطفا ابتدا لینک زیر را مطالعه نمایید:

 

 

بهترین مارک ضدیخ بتن

آیا از ضدیخ در بتن ریزی استفاده کنیم؟

برای پاسخ به این سوال می‌بایست ابتدا لینک پیش از تصویر بالا را باز کرده و مطالب آن را مطالعه کرده باشید. اما برای اختصار ، اگر در شرایط زیر بودین، حتما از ضدیخ بتن استفاده نمایید.

 

  • اگر دمای حین بتن ریزی یا پس از آن زیر 5 درجه سلسیوس بود.
  • اگر از دستورعمل های مندرج در آیین نامه بتن ریزی در آب و هوای سرد پیروی می‌کنید.
  • اگر ضدیخ بتن واقعی یعنی ضدیخ بر پایه نیترات تهیه می‌کنید و تفاوت یک ضدیخ باکیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص می‌دهید.
  • اگر از مشاوره صحیح در خصوص انتخاب میان انواع این محصول و همچنین نحوه مصرف آن بهره می‌برید.

 

در غیر از شرایط ذکر شده در بالا، گروه بافر به عنوان دوست صادق و دلسوز شما، به شما توصیه می‌کند که از این محصول استفاده نکنید، چرا که جبران خسارت های ناشی از مصرف محصول بی کیفیت، به مراتب بیشتر خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 24 = 28