بر کیفیت تمرکز کن ...

baffer-logo

چسب کاشی و چسب بلوک بافر

چسب کاشی

چسب کاشی آسان کننده یکی از متداول ترین فعالیت های ساختمانی به نام کاشی کاری است. برای نصب انواع کاشی و سرامیک می‌توان با استفاده از چسب کاشی علاوه بر افزایش سرعت اجرای کار، کیفیت و تمیزی نتیجه نهایی را در کاشی کاری به شدت افزایش داد. در این مطلب می‌خواهیم علاوه بر معرفی محصولات چسب کاشی و چسب بلوک بافر ، شما را با موارد مهمی چون انواع چسب کاشی شامل چسب کاشی خمیری و چسب کاشی پودری و همچنین کاربرد آنها در موارد مختلف مثل چسب کاشی استخری آشنا کنیم. در ادامه به قیمت چسب کاشی هم خواهیم پرداخت تا شما آبادگران میهن‌مان ایران، بتوانید با آشنایی کامل دست به انتخاب و خرید این محصول مهم صنعت شیمی ساختمان بزنید. بدون شک همانند گذشته به نحوه استفاده از این محصول نیز به طور کامل اشاره خواهیم داشت.

چسب کاشی چیست

چسب کاشی همانطور که از نامش پیداست از دسته چسب ها و در حوزه شیمی ساختمان می‌باشد. چسب ها معمولا برای اتصال دو قسمت کاربرد دارند و منظور از دو قسمت در اینجا، کاشی و سرامیک به سطح زیر کار می‌باشد. برای اعطای اختیار به مصرف کننده و همچنین بسته به محل استفاده از چسب و همچنین حجم مورد نیاز آن، محصول چسب کاشی را در مدل تولید و عرضه می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • چسب کاشی خمیری
  • چسب کاشی پودری

 

از میان دو مدل معرفی شده، هر کدام مزایای خود را بسته به یک سری از موارد خواهند داشت، بنابراین به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

چسب-کاشی-ویژه-بافر

چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری یک چسب آماده مصرف برای نصب انواع کاشی و سرامیک است. برای استفاده از این محصول نیازی به پیش آماده سازی آن نیست و صرفا باید آن را با استفاده از ماله دندانه دار روی کاشی و یا سرامیک و البته سطح مورد نظر کشید و عملیات نصب کاشی و سرامیک را انجام داد.

 

چسب کاشی خمیری می‌تواند بر اساس محل مصرف به صورت ضد آب و یا به صورت نرمال باشد. بنابراین ما در بافر این محصول را به دو صورت زیر معرفی و ارایه می‌کنیم:

 

  • چسب کاشی خمیری ضد آب
  • چسب کاشی خمیری نرمال

اگر با این محصول آشنایی دارید و قصد خرید چسب کاشی و یا چسب بلوک را دارید، با مشاوران و مهندسان فنی بافر تماس بگیرید و روی لینک زیر کلیک کنید…

کاربرد چسب کاشی خمیری

از چسب کاشی خمیری می‌توان در موقعیت های مختلف استفاده کرد. تنها موردی که می‌شود برای استفاده از آن یا مدل پودری مردد بود، حجم مورد نیاز و مساحت سطح کاشی‌کاری خواهد بود. در ادامه و بعد از اشاره به کاربردهای چسب کاشی خمیری به این تردید پاسخ مناسب را خواهیم داد.

 

  • برای کاشی کاری استخر و جگوزی
  • برای نصب کاشی بین کابینت
  • برای نصب کاشی و سرامیک حمام و دستشویی
  • استفاده در نصب کاشی جدید روی کاشی قدیم
  • برای نصب نما و سنگ آنتیک

 

از آنجایی که مدل خمیری سهولت اجرای بالاتری نسبت به مدل پودری دارد، سرعت اجرا در آن بسیار بالاتر است، اما با توجه به بحث کنترل هزینه ها، در صورتی که کار مورد نظر مساحت زیادی داشته باشد، از نظر قیمت تمام شده، استفاده از چسب پودری مقرون به صرفه تر خواهد بود. بنابراین برای مصارف خانگی در مواردی که در بالا ذکر شد، می‌توان از مدل خمیری استفاده نمود.

چسب کاشی پودری

چسب کاشی پودری را می‌بایست پیش از مصرف، با استفاده از عمل آوری به صورت خمیر درآورد. بنابراین بعد از عمل آوری، محصول نهایی به صورت چسب خمیری خواهد شد. استفاده از چسب کاشی پودری در مواردی که مساحت کاشی‌کاری زیاد است، به مراتب به صرفه تر خواهد بود. فارغ از بحث انبار داری و انقضای بسیار طولانی تر مدل پودری، قیمت کمتر آن و همچنین حجم پس از اختلاط و نهایی آن، برای پروژه های ساختمانی بسیار مطلوب تر می‌باشد. باید در نظر داشت که با توجه به بسته بندی های 25 کیلوگرمی این محصول و همچنین اختلاط با حدود 6 لیتر آب، ما 31 کیلوگرم چسب را برای مصرف خواهیم داشت.

 

ما در بافر، با توجه به محل و سطح زیر کار، و همچنین ابعاد و وزن کاشی یا سرامیک، سه مدل زیر را معرفی و ارایه می‌کنیم:

 

  • چسب کاشی سوپر ویژه
  • چسب کاشی ویژه
  • چسب کاشی نرمال

نحوه آماده سازی چسب کاشی پودری

برای آماده سازی چسب کاشی پودری دقیقا به صورت زیر عمل کنید:

 

  • تهیه یک ظرف تمیز با گنجایش مناسب برای اختلاط
  • تهیه همزن برقی و یا استفاده از پره بر روی دریل
  • ریختن حدود 6 الی 8 لیتر آب تمیز درون ظرف
  • اضافه کردن آرام و پیوسته پودر به درون ظرف حاوی آب
  • انجام هم‌زمان عمل اختلاط به وسیله هم‌زن
  • رسیدن به خمیری کشسان و یک دست
  • توقف عمل اختلاط و گذاشتن درپوش روی ظرف به مدت 10 دقیقه
  • هم‌زدن خمیر چسب با ماله و استفاده از آن روی سطوح

 

همانطور که در بالا شرح دادیم برای استفاده از محصول پودری می‌بایست مراحل را به ترتیب انجام داد.

 

از چسب کاشی پودری می‌توان برای انجام عملیات کاشیکاری و نصب سرامیک روی هر سطوحی بهره برد با این تفاوت که استفاده از این مدل بسیار به صرفه تر خواهد بود.

چسب-کاشی-پودری-بافر
چسب-سرامیک-پرسلانی-بافر

نکته: استفاده از چسب کاشی روی سطوح گچی

برای اجرای بهتر و اتصال قوی تر میان کاشی یا سرامیک روی سطوح، وجود زبری در سطح می‌تواند بسیار موثر باشد. علاوه بر آن عدم جذب آب بالا از سوی سطح زیر کار نیز می‌تواند چسبندگی و استحکام چسب را حفظ نماید. به همین روی برای عملیات کاشی‌کاری روی سطوح گچی، دو نکته اهمیت دارد. مضرس کردن سطح زیر کار با تیشه و همچنین زنجاب کردن آن پیش از مصرف چسب روی آن.

 

در برخی از موارد همچون استفاده از سرامیک یا کاشی های سنگین و پرسلانی، می‌توان با پوشاندن سطح توسط توری های مرسوم به توری مرغی، سطح زیر کار را مسلح و مقاوم تر نمود.

 

در هر صورت چسب کاشی بافر، امکان اجرا روی سطوح گچی را نیز دارد و می‌توان با استفاده از این چسب این سطوح را هم کاشی‌کاری نماییم.

چسب بلوک سبک یا چسب بلوک هبلکس گازی

چسب بلوک سبک یا چسب هبلکس که این روزها برای صنعتی تر کردن حوزه ساخت و ساز بسیار متداول شده است، برای نصب و بلوک چینی دیوارهای غیر سازه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلوک های سبک گازی یا بلوک های هبلکس از آنجایی که هم وزن بسیار کمتری نسبت به سایر مصالح سنتی نظیر آجر یا سفال دارند، و هم سرعت اجرای بالاتر، هزینه های ساخت و ساز را بسیار موثر پایین می‌آورند.

 

برای اتصال بهتر و مستحکم تر این بلوک ها، واحد تحقیق و توسعه شرکت بافر، با بررسی انواع مختلاف بلوک های موجود در بازار، به فرمولاسیونی منحصر به قرد در تولید چسب های بلوک رسیده است.

 

ما این محصول را با استفاده از الیاف های ریز مسلح نمودیم تا هرچه بیشتر برای افزایش استحکام دیوار اجرایی با بلوک نقش داشته باشیم. برای مطالعه بیشتر در خصوص محصول چسب بلوک سبک بافر به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

  • چسب بلوک سبک

 

 

سفارش خرید چسب کاشی و بلوک از بافر

برای سفارش خرید این محصول، می توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان فنی و فروش بافر و ارایه اطلاعات پروژه خود، نظیر مساحت سطح کار و نوع سطح زیر کار، بهترین انتخاب را از میان انواع این محصولات داشته باشید.

بله، ما در بافر پیش از این نیز با همکاری شرکت‌های بازرگانی، چسب کاشی خود را به کشورهای منطقه و حتی اروپایی صادر کرده‌ایم.

به دلیل هزینه های بیشتر تولید در چسب کاشی خمیری و همچنین تاریخ انقضای زودتر آن،‌پیشنهاد می‌شود برای تناژهای خرید بالا از محصول پودری استفاده نمایید.

بله، در صورت شرایط مناسب زیرکاری و استفاده از محصولات آب‌بندی بافر در مقطع، می‌توان برای افزایش اطمینان، از محصول چسب کاشی ضد‌آب بافر استفاده نمود.

.