بر کیفیت تمرکز کن ...

baffer-logo

ضد یخ بتن بافر

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن بافر به عنوان یک محصول افزودنی بتن و از دسته شیمی ساختمان که برای عملکرد بهتر و اخذ نتایج عالی در بتن ریزی در شرایط آب و هوایی سرد طراحی و تولید کرده ایم. محصول ضد یخ بتن که می‌تواند در انواع مختلف به عنوان ضد یخ بتن مسلح و یا ضد یخ ملات سیمان مورد استفاده قرار بگیرد، در واقع نقش زودگیر بتن را برای تسریع در عملیات گیرش و به مقاومت رسیدن در بتن ایفا می‌کند. این محصول در دو کلاس ضد یخ مایع و ضد یخ پودری بتن ارایه می‌شود که مدل پودری آن به دلیل برخی مشکلات در مصرف، امروزه متداول نیست. در این مطلب قصد داریم با معرفی انواع ضد یخ بتن بافر، به مشخصات فنی آن، تفاوت وجود یا عدم وجود کلراید در این محصول، معایب و فواید استفاده از آن، و روش مصرف آن در بتن ریزی اشاره کنیم. قصد ما این است تا علاوه بر فروش ضد یخ بتن بافر، دانش استفاده صحیح آن را برای شما آبادگران ایران ارایه دهیم تا بتوانید با استفاده از اطلاعات جامع و کامل، خرید ضد یخ بتن مناسب تری داشته باشید.

ضد یخ بتن چیست

ضد یخ بتن یک تسریع دهنده واکنش است. واکنشی میان سیمان و آب، که ما آن را هیدراسیون می‌نامیم. با اضافه نمودن این محصول به بتن، روند گیرش بتن و دست یابی به مقاومت های اولیه سریع تر اتفاق می‌افند.

 

از آنجایی که در فصول سرد سال همانند پاییز و زمستان، دمای هوا پایین می‌آید، روند واکنش هیدارسیون در بتن تازه، با تاخیر اتفاق افتاده و اصطلاحا بتن دیرگیر می‌شود. با به وجود آمدن این مشکل، و به دلیل وجود آب در بتن تازه، احتمال یخ زدگی بتن بالا رفته و این اتفاق موحب کاهش شدید مقاومت نهایی در بتن می‌شود.  شایان ذکر است که یخ زدگی بتن می‌تواند مشکلاتی هچون ترک خوردگی، پوسته شدن و افزایش نفوذپذیری را نیز به دنبال داشته باشد.

 

به همین روی استفاده از افزودنی مکمل بتن برای افزایش بخشیدن به سرعت واکنش هیدراسیون در این شرایط، بسیار ضروری و لازم خواهد بود.

ضد-یخ-بتن-بافر

ضد یخ بتن بدون کلراید

برای افزایش سرعت گیرش و یا به طور خاص و به معنی لغوی کلمه این محصول، یعنی ضد یخ بتن، می‌توان مواد شیمیایی با پایه های گوناگون را به بتن اضافه کرد. کلراید که در واقع همان نمک یا سدیم کلراید است، از دسته این مواد می‌باشد. از آنجایی که وجود این ماده در ضد یخ و نهایتا بتن موجب ایجاد خوردگی در آرماتورها یا میلگردها می‌شود، استفاده از کلراید در ضد یخ بتن برای بتن مسلح اکیدا ممنوع و غیر قابل پذیرش می‌باشد.

 

بنابراین توصیه اکید ما در واحد فنی شرکت بافر، این است که در خرید ضدیخ بتن به این نکته بسیار توجه نموده و به هیچ عنوان و تحت عناوین مختلف نظیر قیمت ارزان و غیره از ضد یخ بتن با کلراید استفاده ننمایید.

 

ضد یخ بتن بافر بدون هیچگونه یون کاراید و در کلاس بندی 4 مدل برای بتن ریزی در هوای سرد و اخد نتایج عالی در ادامه معرفی خواهد شد.

اگر با این محصول آشنایی دارید و قصد خرید ضد یخ بتن یا ضد یخ ملات را دارید، با مشاوران و مهندسان فنی بافر تماس بگیرید و روی لینک زیر کلیک کنید…

ضد یخ بتن بافر

محصول ضد یخ بتن بافر با پایه شیمیایی نیترات که برای بتن ریزی در شرایط آب و هوایی سرد و در شرایط گوناگون دمایی در 4 مدل عرضه می‌شود:

 

  • ضد یخ بتن سوپر ویژه
  • ضد یخ بتن ویژه
  • ضد یخ بتن نرمال
  • ضد یخ ملات سیمانی

 

آنچه که این 4 محصول را از هم متمایز می‌کند، درصد وزن مخصوص یا سالید مواد اولیه مصرف شده در تولید آنها است. ما آنها را با توجه به اطلاعات پروژه شما و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی شما تولید کرده و توسط کارشناسان فنی بافر، به شما معرفی می‌کنیم. بدون شک در برخی از مناطق کشور نظیر شهرهایی چون تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، همدان و غیره به دلیل وجود روزهایی در سال با دمای زیر صفر، استفاده از محصول سوپر ویژه و ویژه مناسب تر خواهد بود.

 

محصول ضد یخ ملات سیمانی نیز با توجه به نیاز شما آبادگران ایران در اغلب پروژه های ساختمانی، طراحی و تولید شده است. این محصول برای ساخت ملات سیمانی مثل ملات سنگ کاری و پلاسترهای سیمانی در فصل سرد بسیار کاربردی و مقرون به صرفه خواهد بود. این محصول ارزان ترین ضد یخ بتن بافر می‌باشد و می‌توان با صرف هزینه کمتر، بیشترین استفاده را از آن داشت.

روش مصرف ضد یخ بتن در بتن ریزی

استفاده از ضد یخ بتن را می‌توان کمی قبل از بتن ریزی انجام داد. این اضافه کردن و اختلاط می‌تواند در پای کار و درون تراک میکسر صورت بگیرد. برای این کار می‌بایست به نکاتی توجه نمود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

 

  • به میزان تعیین شده از ضدیخ بتن، می‌بایست از آب بتن کاست. این به این مفهوم است که اسلامپ بتن پیش از اضافه کردن ضد یخ نباید بالا بوده و حداکثر عدد 6 مناسب می‌باشد.
  • مقدار مشخص شده از این محصول را دقیقا باید به بتن اضافه کرد و از اضافه بیشتر و یا کمتر باید خودداری نمود.
  • مدت زمان اختلاط این محصول در میکسر نباید از 3 دقیقه کمتر باشد.

 

پس از طی این مراحل، بتن حاوی ضد یخ را ریخته و مطابق با آیین نامه بتن ریزی در هوای سرد، از آن حفاظت و نگهداری می‌کنیم.

ضد-یخ-ملات-سیمانی-بافر
use-concreting-antifreeze

قیمت ضد یخ بتن

همانطور که در بالا اشاره شد، پایه شیمیایی این محصول یک عامل تعیین کننده در قیمت نهایی آن می‌باشد. اینکه ضد یخ بتن عاری از هرگونه یون کلر باشد، بدون شک از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

همچنین درصد وزن مخصوص مایع ضد یخ یکی دیگر از عوامل تاثییر گذار در قیمت است که متاسفانه خریداران به آن اهمیت نمی‌دهند. قیمت ضد یخ بتن 25 کیلویی به دلیل بالاتر بودن وزن مخصوص از قیمت ضد یخ بتن 20 کیلویی بالاتر است که باید به آن توجه نمود.

درست است که مخرب ترین اثر کلر بر فلزات مثل آرماتور می باشد، اما در هر صورت وجود کلراید سدیم، موجب ایجاد شوره و فرسودگی سایر مصالح همانند سنگ نیز می‌شود.

خیر، محصول ضد یخ بتن بدون کلراید درون فریزر دچار یخ زدگی می‌شود. چرا که اثر این محصول بر تسریع واکنش هیدراسیون است و با ضد یخ های دیگر متفاوت است.

بله، ما برای استان تهران در همان روز ارسال خواهیم داشت و برای شهرها و استان‌های دیگر، بسته به مسافت و نوع ارسال، بین 1 الی دو روز محصول را به پروژه تحویل خواهیم داد.

.