بر کیفیت تمرکز کن ...

baffer-logo

گروت اپوکسی بافر

گروت اپوکسی

گروت اپوکسی از دسته محصولات گروت و در شاخه شیمی ساختمان برای ثابت سازی انواع دستگاه های صنعتی دارای لرزش و ضربه بسیار مناسب می‌باشد. این محصول که با بنیان و پایه رزین اپوکسی تولید و ارائه می‌شود، دارای مقاومت بسیار بالا در برابر بارهای دینامیکی و استاتیکی است. این محصول با توجه به ماهیت آن از چند جز‌ء تشکیل می‌شود که این اجزا می‌بایست پیش از مصرف و در محل کارگاه به اختلاط برسند.

 

در ادامه با معرفی این محصول می‌خواهیم علاوه بر فروش گروت اپوکسی بافر، به نشر دانش آن از نظر مقاومت این محصول، نحوه اختلاط گروت اپوکسی، طریقه استفاده از آن و قیمت این گروت بپردازیم. هدف آن است تا شما با کسب اطلاعات بیشتر، خرید گروت اپوکسی بهتری داشته باشید.

اجزای گروت اپوکسی

همانطور که در بالا اشاره شد، گروت اپوکسی از چند جزء تشکیل می‌شود. این اجزا به شرح ذیل می‌باشد:

 

  • رزین اپوکسی
  • هاردنر
  • فیلر یا پر‌کننده

 

دو جزء اول معرفی شده یعنی رزین و هاردنر اپوکسی، می‌تواند به تنهایی مورد مصرف قرار گرفته و گروت اپوکسی دو جزئی را بسازند. با اضافه شدن جزء سوم یعنی فیلر، می‌توان با تغییر در حجم نهایی و البته برخی از خواص، گروت اپوکسی سه جز‌ئی را معرفی و ارائه نمود.

گروت-اپوکسی-بافر

انواع گروت اپوکسی بافر

شرکت بافر با معرفی این دو مدل از این محصول ثابت ساز، می‌تواند بسته به پروژه و کاربرد محل مصرف، هر کدام از آنها را به شما ارائه دهد:

 

  • گروت اپوکسی سه جزئی
  • گروت اپوکسی دو جزئی

اگر با این محصول آشنایی دارید و قصد خرید گروت اپوکسی را دارید، با مشاوران و مهندسان فنی بافر تماس بگیرید و روی لینک زیر کلیک کنید…

کاربرد گروت اپوکسی

گروت اپوکسی بسته به نوع دو جزئی یا سه جزئی آن، کاربردهای زیادی دارد، ما به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

  • نصب دستگاه و تجهیزات صنعتی دارای لرزش
  • گروت ریزی زیر صفحات ستون زیر بارهای شدید خمشی، کششی و برشی
  • مقاوم سازی قسمت هایی از سازه بتنی که آسیب شدید دیده اند.
  • ترمیم سازه های بتنی در معرض خوردگی و یون های مخرب شیمیایی
  • کاشت برخی از بولت‌ها و آرماتورها در بتن
  • ترمیم کف‌سازی های بتنی که در معرض بارهای دینامیکی هستند.

خواص گروت اپوکسی

گروت  اپوکسی نسبت به گروت سیمانی خواص بیشتری دارد. همانطور که پیش از این هم اشاره شد این محصول در برابر بارهای خمشی، کششی و برشی عملکرد فوق العاده بهتری دارد، اما از دیگر تمایزهای آن می‌توان به مقاومت در برابر حرارت و محیط های خورنده شیمیایی اشاره کرد. بدون تردید گروت اپوکسی توانایی بیشتری نسبت به سیمانی دارد اما در هر صورت با توجه به اختلاف قیمت خیلی زیاد با آن، می‌بایست صرفا در مواردی که استفاده از آن ضروری است مورد مصرف قرار بگیرد.

روش ترکیب اجزای گروت اپوکسی در کارگاه

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این محصول می‌تواند دو یا سه جزء داشته باشد. این اجزا به صورت رزین اپوکسی + هاردنر و یا رزین اپوکسی + هاردنر + فیلر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

برای ترکیب این اجزا، می‌بایست طبق موارد زیر عمل کرد:

 

  • تهیه همزن برقی که می‌تواند با نصب پره روی دریل آن را مهیا کرد.
  • تهیه ظرف تمیز کمی بزرگتر از مقداری که قصد اختلاط داریم.
  • قرار دادن اجزا در کنار ظرف برای اختلاط
  • ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر
  • اختلاط و هم زدن به صورت دور تند با همزن
  • در صورت سه جزئی بودن، اضافه کردن آرام و پیوسته فیلر به ظرف
  • هم‌زدن همزمان با اضاف شدن فیلر توسط همزن برقی

 

پس از اتمام اختلاط می‌بایست ظرف مدت کوتاه و حداکثر 20 دقیقه، مخلوط آماده شده را در محل مشخص شده بریزیم.

 

از نکات با اهمیت مصرف گروت اپوکسی، تمیز بودن محل مصرف و عاری بودن آن از رطوبت، چربی، مواد سست یا دیگر موارد می‌باشد.

 

این محصول با توجه به روانی بالای خود، به صورت آهسته در محدوده قالب حرکت کرده و کاملا حجم مورد نظر را پر می‌کند.

اختلاط-گروت-اپوکسی
کاربرد-گروت-اپوکسی-بافر

تفاوت گروت اپوکسی سه جزئی و دو جزئی

تفاوت این دو در وجود یا عدم وجود فیلر می‌باشد. فیلر همانطور که از نامش پیداست، به عنوان پرکننده محسوب می‌شود و در واقع جنسش نوع و سایزی است از سیلیس. وجود فیلر می‌تواند علاوه بر افزایش حجم نهایی گروت اپوکسی، مقدار سختی آن را نیز افزایش بدهد. بنابراین می‌توان این طور نتیجه گرفت که برای نصب تجهیزات بر روی زمین نوع سه جزئی مرسوم تر و برای کاشت بولت یا نصب قطعات در دیوار نوع دو جزئی مناسب تر می‌باشد.

نحوه محاسبه حجم گروت اپوکسی

با توجه به وزن مخصوص این محصول که حدود 1700 می‌باشد، با توجه به محاسبه حجم فضای خالی می‌توان اینطور در نظر گرفت که برای هر مترمکعب فضای خالی، به 1700 کیلوگرم از ثابت ساز اپوکسی نیاز هست. که با توجه به نسبت های دو یا سه جزئی این محصول و بسته بندی ارایه شده، مقدار نهایی محاسبه می‌گردد.

قیمت گروت اپوکسی

با بررسی هایی که در بازار خواهید داشت، متوجه تفاوت قیمت زیاد در میان انواع شرکت های تولید کننده آن خواهید شد. این تفاوت قیمت بدون تردید برای اختلاف در نوع رزین و هاردنر استفاده شده است. اینکه کشور سازنده مواد اولیه کجا باشد و از همه مهم‌تر میزان خلوص رزین چه مقدار باشد، همه می‌تواند بسیار در قیمت تمام شده موثر باشد. شرکت بافر با اطمینان تلاش کرده است محصولی با کمترین قیمت اما بالاترین حد امکان کیفیت ارایه کند.

نسبت متداول گروت اپوکسی سه جزئی بافر به صورت 16:4:2 می‌باشد. البته این نسبت‌ها بسته به کاربرد مورد نظر می‌تواند تغییر نماید.

برای گروت اپوکسی دو جزئی، نسبت متداول 9:1 می‌باشد که باز هم بسته به مورد استفاده می‌تواند متفاوت گردد.

در هوای سرد این اختلاط به سختی صورت گرفته و عملیات گروت ریزی با مشکل مواجه می‌شود، بنابراین بهتر است که محل اختلاط اجزا و همچنین موقعیت گروت ریزی را با روش‌های مطمئن گرم نمود.

.